im a kampung boy

Sunday, April 3, 2011

samar samar malap. gelap seronok !

Assalamualaikum Wbt. kenapa aku ni? ape kene mengena ngn gelap yang seronok ni? HAHA.aku ada projek baik dalam gelap sebenarnye! projek, janji2 palsu! HAHAHA. kesiaaaannnnnn. apa yang sedang aku cuba katakan ni? siapa tgk berita bagitahu akuuuu ! angkat tangan macam saya. *tangan ucop kak limah* HAHAHA. 


okay okay, sebenarnya, tadi aku tengok berita. lama dah aku tak tgk berita siot. mane taknye,  asal malam je gua gi berjalan kan. HAHA. jadi, tadi. aku tgk berita. eh eh, ulang ayat yang sama lima belas kali pun tak best ni. HAHAHA, sari berita UTAMA. aku jump jelah, aku nak kondem pasal dua benda ni. DUAAAAA. 



  • rumah di TAMAN BARU TELUK INTAN (TBTI) yang sering dimasuki pencuri, perosak, penyamun, penyampah tidak lupa juga ular berbisa, lipan, lapan, kala jenkin, dan kala senja.
  • flat di Pulau Pinang yang dijanjikan keselesaan maksima oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) semasa pilihanraya 2007 yang masih tergendala

    1. pertamanya, mari kita bincang tentang TBTI. setelah menonton berita (aduanra'yat) aku mendapati, pihak majlis buat bodoh dan ambil ringan tentang isu yang dibangkitkan. setelah aku tengok2 kawasan sekitarkan macamlah aku pergi lokasi plak aku dapat mengenal pasti, kenapa perkara2 seperti diatas ini terjadi. korang tahu tak yang ditaman itu terdapat beberapa kawasan yang sangat semak samun ala2 bush dikawasan berhampiran rumah penduduk? jadi, ini sebenarnya, merupakan idea pihak Majlis yang sebenarnya sengaja adakan kawasan itu untuk anjurkan parti kepada mat mat peet, mat mat weed, dan sekaligus seperti menjemput, cik lipan, cik jenkins, dan cik anjang supaya berumah disitu.ini menyebabkan kejadian seperti diatas berleluasa. okay, yang pencuri perompak tuu, satu hal lah membahayakan org org kat situkan? tapi, memandang kepada keadaan semak itu, aku rasa, budak2 kecil yang baru nak belajar berjalan dan tengah buas tuu, silalah jangan lepaskan untuk berjalan2  di area itu. aku takut hilang je anak kalian. yang buat aku pissed off tgk berita itu tadi, pihak tertinggi Majlis boleh plak tahan aku wartawan yang nak masuk tu kan! esh. kami diorang cuma datang nak dapatkan jawapan dan penjelasan, tak perlulah DATO' lari dari mereka seperti itu sekali?
    2. keduanya, tentang perkara janji tinggal janji ni. alahai, TV3 siap buat recap lagi, video rakaman masa Anwar Ibrahim sibuk sebarkan manifesto mase nak mengundi di Pulau Pinang pada tahun 2007. okay, mengikut manifestop itu, PKR menjanjikan untuk membuat semua penduduk di Flat berkenaan selesa. dimana Anwar sendiri telah berjanji untuk mengarahkan org2 nya mengecat, mengemas, merimas, mencantikkan dan mengkachakkan flat atau pangsapuri tersebut. termasuklah mendatangkan sumber ajaib air menggunakan lampu ajaib aladdin nya. semua itu dijanjikan untuk dilaksanakan dalam masa 1bulan selepas pilihanraya sekiranya mereka dipilih. jadi pihak meleissss, dan cainesss di kawasan itupun telah ramai2 bersetuju memangkah ala2 X orang minyak tuu PKR pada pilihanraya 2007 hari tuuu. tetapi, mmg malang tidakkkk berbau. PKR terhilangkan diorgnya lampuu ajaib. teruslah, projek sebulan itu, menjadi projek tiga tahun yang masih belum bermula lagi.jadi, penduduk penduduk disitu dah boleh mandi di sekolah sekolah berdekatan ke macam mane?? sorang caineesss dipetik berkata, "ini cakap tak selupa mikin munye kes la, kita apa ala hat, tada buat nanti kita pangkah sama dacin lah." HAHAHA, they were very pissed off. being asked about the situasion, PKR tuding kat DAP, DAP tuding kat PKR. jadi rakyatt???? mari menuding kelangit *sebab nanty jatuh balik kat korg*. hahahah sape soh mudah sangat percaya dengan manifesto manifesto ni??
so, after reading, i guess, u might conclude that im not supporting any party. i was actually voicing the rakyat's voice. they were being strictly unscrupulous for all this things. no effort were put for their so-called-beloved rakyat. as we were counting shit, they were counting colorful papers. like a special person of mine always said, its like having an investment on shiattt. we as the rakyat is investing on shiattt. they were using rakyat needs as their ladder to wealth. its like, using whatever rakyat needs to compete agains each other. its not wrong, it was a GOOD politic, unless u didn't do what u said. its like JANJI TAK SERUPA BIKIN PUNYALAH. so, how? do we loose again? may the votes for the next pilihanraya said it. MY POINT OF VIEW .

No comments:

Post a Comment