im a kampung boy

Sunday, April 17, 2011

lari lari. kudaku lari gagah berlari.

Assalamualaikum Wbt. pertamanya, sukahati akulah! HAHAHA. aku nak cakap tu je.


duduk, diam, menung. senyap.
cuba kau fikir sekejap.
sementara menanti lelap.
tolong aku sebab aku rasa ini silap.
kau akan faham bila aku dah siap.


kau tahu aku kadang runsing?
kepala aku pusing.
takdelah macam gasing.
tapi telinga aku bising.


telinga aku bising dengar apa otak aku kata.


kau tahu kau tak dengar.
sebab otak aku yang bingar.
dah dah, aku nak biar.


bila kau sayang.
kau tahu kau takkan hilang.
kau tahu dia takkan berwayang.


aku duduk.
kau duduk.




kalau kau rasa duduk kau salah.
sila bangun dan blah.

kalau kau rasa duduk kau betul.
terus duduk senyum simpul.



tapi kalau otak tahu kau salah,
tapi hati taknak mengalah?
aku tetap nak dialah!


okay, aku rasa macam badut.
hati  dan otak aku kalut.


otak kata siapa aku?
hati kata aku sayang si pelaku.
kau tahu aku.
marah tak selalu.
pasti marah, diamlah aku.


kali ni aku tak marah.
diam kali ni kerana hati aku meriah.
senyum pipi sampai merah.
walau kadang aku tahu ini salah.
biarlah.


bila kau sayang.
semuapon melayang.


cuba kalau benci.
semua nak caci.


benda mudah, kalau tepat dan tahu.
cuba kalau runsing macam aku?
mesti kau kaku.
aku dah tahu.
aku nak duduk berteleku.
tengok apa yang berlaku.
terus juangkan sayang aku.
sebab aku tahu kau tahu aku.
sebab aku rasa kau sayang aku.
sebab aku tahu,


cinta tu. memang tak boleh jangka.
apa kau nak kata?


dahhhh dahhhh, diam semua! aku tengok cerita sastra tadik. terasa nak tulis ni haaaa. jangan GELAK! sape gelak, dah aku nak sap okok aaaaa. -.-" hahahaha, rasa blog aku dah macam a samad said nye pet dah. lantaklah. semua nak bersastra, akupun nak gak. HAHAA, selamat malam readers (: MY POINT OF WRITING.

No comments:

Post a Comment