im a kampung boy

Saturday, July 23, 2011

konklusi MAS-SINGAPORE 1st Match Leg II

Assalamualaikum Wbt. apa khabar warga Malaya?? okay, selesai sudah perlawanan Malaysia versus Singapura atau lebih significant kita panggil Harimau bertemu singa. this is where the Tiger meets the Lion. jadi,apa yang menarik? aku terasa sangat bersemangat untuk buat review awal pertandingan ini. hahaha.


pertamanya, aku pada hari ini terlewat sedikit untuk menonton pertandingan ini. sebabnya, aku tersalah cari link, dan bila dapat link tuu, mari bola pon nampak ada beribu. dan aku akui tak terlintas di kepala otak aku yang seawal saat ke 17 lagi dah ada Goal dari Encik Safee Sali tak silap aku. that was indeed a nice goal. sepatutnya itu dah boleh buat boost semangat dah! tapi, biasalah, nasib maen kat tempat lawan.

actually, looking from the logic side of the view, Singaporean have lots of advantages to be stated here and unfortunately, it is a disadvantage for us. firstly, do you guys notice about the field??? Singaporean uses a fake field. straight from that i assume that Malaysian players face difficulties to predict the ball movements.

susah pemain Malaysia nak agak mana bola tuu melantun. brapa jauh bole tuu boleh pergi, hanya kerana rumput di Stadium Singapore, berbeza dari rumput betul. *plastic* itu dah satu kekurangan besar bagi Malaysia. keduanya, biasalah bermain di tempat orang, dengan begitu ramai supporters pasukan lawan, itu je dah boleh bantu singapore bersemangat 300% lebih dahhh. seterusnya, ketiadaan pemain pemain so-called-hebat Malaysia seperti Aidil, khairul Fahmi, dan tibe2 plak Safiq Rahim kene red card, ituuu je dah cam sakit dah Malaysia kat situu. yang aku bengang, ini semua kerana kedatangan pasukan EPL ke Malaya itu hari. player semua main bagai nak rak untuk friendly camtuuu sampai injured2 sampai perlawanan lebih penting hari ini tak dapat lawan, padahal ini lebih penting.

fikir fikir balik aku tak salah kan percaturan Dato' K Rajagopal untuk tidak memasukkan Fahmi Che Mat. beliau injured, dan disimpan sebaiknya untuk bermain di  Stadium Bukit Jalil nanti mungkin. itu apa yang aku agaklah. sebab tahu keadaan emosi yang tak seimbang di Singapore, jadi dia taknak membazir turunkan KFCM yang dah injured tuu. meskipun keeper Sharbini bermain agak hambar. tapi banyaklah jugak yang dapat dia selamatkan.

tapi satu yang memang tak dapat disangkal, kita takleh pandang rendah pada SINGA ini. aku tak sangkal, diorang bermain dengan baik hari ini. Singapore players did their jobs very well indeed. dengan keputusan akhir Malaysia 3 , Singapore 5 ini, Malaysia hanya membawa bekalan 3 gol berbeza 2 untuk dibawa ke STBJ nanti. hopefully diorang main cemerlanglah!! (: aku doakan dengan padang yang familiar, semangat dan doa dari orang di tanah air, Malaysia akan meledak benteng goal singapore pada 28Aug2011 ini (: sekian berita sukan, saya alfieoranje melaporkan untuk MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment