im a kampung boy

Thursday, June 2, 2011

kembali ke laluan asal

Assalamualaikum Wbt. hello kepada semua blogger dan pembaca pembaca gua. lama kan aku tak berkarya. maaf aku tukar udara. aku berhijrah ke negara lain nampaknya. dan aku akan berada disini selama lebih kurang dua bulan. sebarang post aku dalam dua bulan ni akan datang dari pc makcik yang aku pinjam disini. kalau ada typo atau apepon aku mintak maaf. aku jarang guna pc. tambah lak pc bliau ni banyak sangat yang lain nye. jopunnnnnn jopunnn. jadi sudahlah pasal aku. busan senanye cite sala kau je.

so dalam masa lebih kurang 3minggu aku tak menaip ni. memang melimpah ruahlah idea yang datang kan. macam biasolah. bilo taknak buek, takdo maso nak buek, mang banyakyo ideo yang nak dtang. cubo kalau kau ni sobona ea tongah duk ngadap yo laptop kau tuuuu, nak cari entri, tak macam gugur gugur lak sumo bulu2 rambut kau nakcari idea kan? hahahahaha. itu lumrahhhhh. LUMRAHHH...

nghhhhh! aku penat taip gune pc makcik ni. asek typo. -..-"

so, hari ni aku nak cerita sal laluan asal. apakah? hahahha. taklah, mase aku mule mule sampai kat sini. aku kene naek bus dari airport tuuuu nak ke rumah makcik ni, yakni sangat lah jauh dari airport ye. kalau jalan kaki mahu boku den. 3jam naik bas ye kakak kakak abg abg. tapi, bukanlah pasal tuu aku nka bising, tapi aku nak compare sesuatu dengan Malaya. okay korang semua mesti pernah travel naik bas kat Malaysia kan? tpulah kalau tak, paling dekatpon, melaka-kl ke shah alam-kl ke. mesti ade kan? haihhhhhh. pernah tak korang dengar bunyi enjin yang macam krokrkokkkk. HAHAHAHA. Haruslah adekan? dimana pakcik bas dia nak tuka gearpon macam bunyi orang angat katil tuuu. hahahaha. tidak di NIPPON ye kawan kawan. kat sini bas die gile safe and soundly derrrrrr. seriusss shiat. kau orang takkan rasa macam di dalam baspon. nasiblah aku sangat eksited nak jumpe makcik ni. lau tak, aku rasaaku dah tido dah. gile sunyi. plus, nak dengar honk pon payah siot kat sini.

its a very nice way to enjoy traveling you know? very quiet where you cant rest. im traveling in the lowest standart of japan bus *i guess because before my bus there are plenty more others that looks more newer than mine* but. its far more better than Malaysian best bus. newest bus in Malaysia also, can never be compare to this. secondly that i most respect Japanese Transportation is, PUNCTUALITY. demmmmm. my bus was supposed to move at 0850hour. the bus arrived at 0845hours, taking all the passengers luggage, tagging the luggage with tickets, and BOOM! strictly by 0850hours of the airport clock, the bus moved. can u find that in Malaysia? huissssh.

again, i am not comparing our transportation system and theirs. its just that, we cant see the different between a very civilized country and a so so country like us.

diorang sangat punctual guysssss. demm punctual. bile kite nak ada sistem macam ni? tapi memang doe, ada satu benda yang takleh compare kat sini dengan kat sana. mihun goreng abang, sambal cili naja, sup mushroom shafii. okay, kari mamak tuu keeeee. okay sini makanan, kalau malas masak, makan instant jelah kau.nasib makcik aku rajin masakkkkk. dapatlah merasa nasi lemak dah due kali. love youu sayanggg. HAHAHAHA. okay okay. cukuplah tuuu untuk hari ni. sojuk ni sojuk. jari gua memerlukan kocek gua sekarang. so thats all from MY POINT OF VIEW.


notakaki// maaf blogger blogger sume sebab sume contest contest best korang aku tak dapat join, aku sibuk sibuk sikit. but, ill support ittt. LOVE YOU GUYS(:

2 comments: