im a kampung boy

Saturday, May 14, 2011

buah tangan.

Assalamualaikum Wbt.  kepada semua reader aku, pertamanya maaf, aku akan kekurangan post beberapa hari ini. aku sedang lari dari kesibukan kota. aku sedang berada di pedalaman.jadi, masa untuk membuat entri harian aku akan dipenuhkan dengan mencari ketenangan. ececeh, poyo lah kau *moov*! 


aku berada di pantai. dan kerana tadi semasa berjalan jalan di pantai aku mendapat idea tentang entri post, dan kebetulan aku sedang menunggu sang kekasih bersiap siap untuk dinner kami, jadi aku rajinlah buat post ni. jadi, kalian pernah kepantai? tipulah kalau tak pernah kn? pantai adalah tempat yang seronok untuk pergi. tadi aku melawat pantai sendirian. dah nak malap dh time ni, so aku tgk worker2 hotel ni sedang membersihkan pantai. sibuk pakcik dan abg abg ni mengutip ngutip. aku tertanya tanya juga. apakah yang sibuk dikutip? harta kah? shell2 cantek kah? dan aku tak mengerti. lalu aku g lah rapat kat dorang. demmmmmm. aku baru tahu ape. ruper2nye, pakcik pakcik ni sedang kutip buah buah tangan yang pelancong2 malaysia yang baek hati ni tinggalkan untuk hotel, dan kakitangan hotel. baikkan orang malaysia? bukan sahaja beli buah tangan untuk saudara mara dirumah, malah, bagi banyak buah tangan kepada host tempat tggal mereka. 


guess what?? aku nampak ade pampers, yang aku yakin mesti boleh dipakai balik untuk anak2 pakcik tuuu kat rumah. takpe, tggal nak iron kasi kering, mesti pakcik tu gembira dapat souvenir semahal itu! kemudian aku nampak lagi, lingerie2 terpakai yang mereka tggalkan. macam macam saiz. budak budak punye, org dewasa punye. even yang ber cup cup tu pun ditinggalkan. huishhh! abg abg tuu pasti tersenyum! tggal nak keringkan gune hair dryer jer, pasti isteri dirumah boleh  pakai balik !  lagi?? puntung puntung rokok bersepah sepah. aku nampak pakcik tuu angguk2. aku tahu ape dalam kepala die. die mesti fikir, ni kalau kumpul, keringkan betul2, campo daun ketum sikit, leh jadi cam weed ni. pergh! terima kasih tourist malaysia yang baik hatiiii!


can u see what im trying to say? its not good to litter buddy. littering wont work! please, keep ur things. every where on earth, there must be dustbin. use it! it wont harm u at all. its not like, whenever u open the dustbin, it will eat half of ur hands or what ever. pleasee think. what will tourist from foreign country think about this thing. its like showing damn bloody bad example. please, mind throwing rubbish properly.



jadi, aku nak bagitahu, yang dibelakang itu bukan lukisan. ianya adalah sunset view sebenar. niceeeee bukannnn? saja bagi souvenir gak kat korang. buah tangan. q; nanti mungkin lama gak aku tak update blog ni. SYUKUR KE HADRAT ILAHI dengan kecantikan dan keagungan kuasaNYA mencipta pemandangan dan panorama seindah ini. jadi, kita sabagai manusia biasa, hargailah dengan tidak mengotorkan nya, dan sentiasa bersyukur dengan nikmat dan kurnianNYA. so, thats all folks ! lama lagi, baru ada, MY POINT OF VIEW.



klik klik.






No comments:

Post a Comment