im a kampung boy

Thursday, June 9, 2011

button space rosak

Assalamualaikum Wbt. apa khabar reader semua.maafkan aku semalam aku tidak berkesempatan untuk update blog. aku sibuk teman sang kekasih study. padehal. hahahha. tak pedulikan itu semua, hari ini aku nakbuat simple things je kat blog. lots of ucapan terima kasih sahaja. 

aku nak ucapkan terima kasih kepada.... ngreeeet ngreeeet *bunyi soundtrack rosak* 

hahhaa, manada ake nak ucap terima kasih, aku nak cerita pasal budaya senanye. okay, aku senanye nak cerita pasal orang melayu. aku sedang dalam keadaan semangat untuk cerita tentang ini.kalian mesti pernah bantu orangkan? tolong kawan kawan pon kire bantulah tuu. walaupun pinjam kan 50RM, pinjamkan beskal, motosekal, mahupun tolong kawan tuliskan nama kat lecture paper meskipon sebenanye kawankorang tuu sedang asyik tido dirumah. pernah bukan? okay, berapa ramai dari dorang yang tahu nak cakap thanks dude, terima kasih babe, atau ape2 yang similar to that. any ? okay aku tahu ade je yang ade cakap. for those. saluteeee. aku respect orang yang tahu menghargai orang. tapi pada yang tidak. demmmyuuu~! HAHAHHA. nampak tak aku marah? kajian menunjukkanorang Melayu merupakan kaum yang paling sukar nak cakap terima kasih. ehhhhh/ apekahhh?

please. do say thank you when someone do help you. if its not even a help type thing such as, your partner is cooking for you, your buddy sent you to clinic, somehow your housemate back u up in front of your parents or things like that. please, do say thank you. what even worst is some of us Malay, neither that we say thank you, no we remember the sake that our friends have helped us before. *tak kenang budi* okay, that was so ridiculous. i find things are usually turned that way. what ever it is, just do respect the person who've helped us lot. dont just forget about their whereabouts in just seconds after they helped you.

okay, korang mesti ingat aku sedang menghadapi orang tak kenang budi what so ever kan ? taklah. aku saje buat entri ni. aku tak suke orang yang tak suke berterima kasih. berat sangat mulut tu nak cakap thanks. trimas. whatever. orang hulur air, cakaplah thanks. orang hulur rokok. cakaplah terima kasih. orang angkatkan barang. DO SAY YOUR THANKS FOLKS! words means lot you know. too much. kebanyakkan kita tolong ikhlas. kita tak mintak dibalas ke ape ke. but hangpapon faham lah bahsa. cukuplah hangpa cakap terima kasih ka, apa ka. kan dah cukup. ni hangpa dok senyap. mesti terdetik gak dalam lubuk hati sanubari si penolong, hamsat punya urang, kita dah tulun, hang tak reti nak cakap terima kasih pun?? nampak takkkk? ape apepon, aku nakucap terima kasih kepada semua reader blog aku. aku sayangg lah kalian. sebab ade orang view lah aku rajin nak post, lau tak. aku malas gakkk q; 

so itu jelah kot dari MY POINT OF VIEW

2 comments: