im a kampung boy

Thursday, June 23, 2011

diskriminasi

Assalamualaikum Wbt. hello semua pembaca pembaca tercinta. hows your day. macam biasa. entri khamis akan muncum pepagi buta kalian. tak kesahlah pukul berapa korang nak baca. entri ni dibuat pepagi. HAHAHA. intro apakah *MOOV* buat ni. hilang daya mengarang dahhh. HAHAHA. tak kesahlah tuuuu. tak hebat pon, hope korang still dtg. ngggeeeeeee.

by the way, today, im gonna talk about transgender discrimination. do you guys know that discrimination is a very dangerous crime?? in outside world, race discrimination is the worst thing ever happening. the comparison between black and white. everything is about color. black people get bitten up bla bla bla. im not sure whether those things still happens or does it stop but for sure it once happened before. talking about that, in Malaysia nowadays we have this weird discrimination to transgender.

okay, kalian tahu bukan aku tidak mempunyai masalah dengan mana mana transgender diluar sana. bagi aku itu hak masing masing. memanglah salah dan berdosa, tapi janganlah kita yang jadi Tuhan untuk hukum mereka. bukannya benda itu diorang saja nak mintak mintak kot. entahlah. ini isu sensitif. macam gejala pengkid, maknyah segala. sengaja aku nak ingatkan. aku tak bercakap tentang orientasi okay. aku bercakap pasal gender. transgender. iaitu kelakuan yang menyerupai gender bertentangan. kalau pasal orientasi umum tu, aku tak nak petik. itu adalah isu yang sangat sensitif dinegara kita ni. jadi saja nak petik pasal transgender. 


sebenarnya bukan kat negara kita je mengalami isu ni. rupanya di negara lainpun sama juga diskriminasinya. so, bagi siapa yang rajin tuu, boleh lah tengok luahan hati perempuan ini dibawah. aku saja letak, sebab bagi aku apa dia cakap tuuu mampu buat aku rasa kesakitan dia.apa yang dia rasa. dan sebagainya.baik lelaki mahupun wanita, silalah tgk video ini.


 

so, amacam? betulkan aku cakap? cara dia sangat soulll gitu. entahlah bagi aku, janganpandang serong pada golongan ni. bukankah ada lagi yang terukdari diorang? buang bayilah. merogol jadah lahhh, kenapa besar sangat sceptism orang ramai pada golongan camni. entahlah, korang fikirlah sendiri tentang entri niii. enjoiceeeeee. (:

thats all from MY POINT OF VIEW.

2 comments: