im a kampung boy

Thursday, June 16, 2011

sediakan tisu yang banyak

Assalamualaikum Wbt. selamat membaca kepada semua pembaca pembaca aku yang budiman, rupawan dan jelitawan. ececeh. errr, sebenarnya hari ni entri aku serius. siapa yang kenal aku dengan rapat pasti tahu aku ini seorang family person. jadi, apa kena mengena gua dan entri? taklah tadi aku jalan jalan di muka buku aku. ternampak satu video yang buat aku sangat touch. ini boleh create manlytears kawan kawan. sangat awesome. sebelum aku bagi korang tgk video tuuu, aku akan bagi description dan sedikit penerangan tentang video di bawah.


"A Son asked his father, "Dad, will you take part in a marathon with me?" The father who, despite having a heart condition, says "Yes". They went on to complete the marathon together. Father and son went on to join other marathons. The father always saying "Yes" to his son's request of going through the race together. One day, the son asked his fater, "Dad, let's join the Ironman together."
To which, his father said "Yes".
*For those who don't know, Ironman is the toughest triathlon ever. The race encompasses three endurance events of a 2.4 mile (3.86 kilometer) ocean swim, followed by a 112 mile (180.2 kilometer) bike ride and ending with a 26.2 mile (42.195 kilometer) marathon along the coast of the Big Island.*
Father and son went on to complete the race together!"

ini adalah jalan ceritanya. anak dia seorang yang tidak seihat. tak mampu bergerak. tetapi kerana sayangkan anak, dan nak tgk sedikit senyuman pada wajah anaknya, seorang abah yang sudah menghidap sakit jantung menjawab ye apabila anak dia ajak dia masuk ironman contest. ironman contest ini adalah pertandingan merentas desa yang paling susah lah. ada jalankaki, berlari, naek basikal, dan berenang merentasi lautan. konsep video ni macam demi anak itu abah sanggup merentaslautan berlari kesini kemari untukmelihat sedikit kegembiraan pada wajah anaknya. niceee eh??





so, how many of you SONS, will do the same for your father?? its a question there. (: so that's all from MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment