im a kampung boy

Tuesday, June 28, 2011

susukkan perangai dan pegangan

Assalamualaikum Wbt. kepada semua pembaca pembaca gua, selamat hari Selasa. sesudah gua memasak manisan hari ini, barulah gua free dan lapang untuk buat entri hari ini. + dengan saket perot melampau, entri ni nampak extreme.*mengelap ngelap peluh jantan di dahi.*

jadi entri hari ni adalah tentang, sin wau sin wau kap. susuk. demmmm. sekali lagi blog aku dah macam blog shaman, apekah?? okay okay, aku bukanlah seorang bomoh berdegree kuil siam yang menetap diklang, mahupun bomoh kuntrep yang hidupnya tak pernah memakai selipar jadah semua ituuu. tidak tidak jangan salah faham, aku sebenarnya seorang rakyat Malaysia yang dah banyak kali menyaksikan hal hal perihal susuk terjadi didepan aku *tipu tipu, baru sekali* , dan mari aku katakan yang aku sebenarnya meluat dengan perkara ini. demmm! okay, sebagai manusia biasa, aku tahu tiada siapa yang perfect. aku sendiri mengaku, setiap orang ada dosa yang dia buat sendiri. tapi, yang ini aku susah nak accept. apakah??? sanggup bayar beribu beribu untuk masukkan jarum itu, jarum ini di muka sendiri. batu ini, batu itu di muka sendiri. bukannya bile nak mati nanti jarum jarum emas tuu, belian belian dan batu itu, tuhan bayar balik kat korang sebab korang bawak balik mengadap Beliau. sungguhlah tidak mungkin terjadi. lagi Tuhan tak terima ada lah! bak kata kekasih aku dua hari lepas, kau bayar beribu ribu untuk tidak diterima bumi semasa mati. ape guna?? saja saje eh? okaylah, kerana aku ini bukan lah orang yang paling sesuai untuk bercakap dari segi agama kepada kalian, cukuplah pendapat aku tentang susuk dari aspect ugama.

done talking from the religious view, now lets talk from health and science. actually I am quite sure, people who did this susuk thing  is very stupid. they might be clever outside, they might be a university student, care not if they are a well known business person, but they simply are stupid to me. and if they are stupid, I am again pretty sure that they wont really mind about the things that the shaman are using to actually make the susuk for them. how many of them actually check the needle whether it is rusty or full of germs what so ever.surely non of them care. all they were thinking is about the bloody eternal and long lasting beauty. phtuii! that is such a fake scam! you are not! you are not beauty auntie, or sister or whoever you are. you are not! people whose mesmerize with your bloody look is only deceived by the bloody satan that blinded peoples view, that makes you might look beautiful from outside but actually preetyfool inside.

orang orang ni bukan saja dah buat dosa, tapi dalammasa yang sama macam saja tempah penyakit, sebab belum tentu lagi susuk susuk ni selamat. belum tentu lagi semua jarum jarum tuu emas tulen. dibuatnya dah berkarat??? tak pasal pasal esok lusa mati pulak kene penyakit entah apa apa. tak sempat lagi nak tobat tuu. entahlah, aku sangat tak faham dengan mentaliti orang melayu ni. apa orang orang yang pakai ni banggakan?? bangga ke orang semua suka tengok dia, sedangkan sebenarnya yang diorang nampak sangat cantik itu adalah syaitan. 

kebanyakkan perempuan pakai susuk untuk tarik perhatian lelaki. okay, ikhlas aku nyatakan, aku lagi respect orang yang pakai botox tuuu! okay, memang ramai je aku dengar cakap yang botox pon haram, bukanlah aku sokong pakai botox, tapi dari korang buang duet beribu ribu ringgit nak cantik pakai susuk yang akan kekal dalam korang sampai korang mati, lebih baik pakai botox, kalau betul nak cantik sangat. takpun, buat je plastik surgery. biarlah orang nak kata kau plastic ke ape. satu, kalau buat di tempat yang betul, kau dah selamat dari segi kesihatan, dua, kau takdelah buat apa apa perjanjian dengan mana mana syaitan diluar sana. siapa sokongg akuuu cakap niiii??? 

dan bagi aku kawan kawan, baiklah korang "susuk"kan perangai korang. itu je yang seorang partner mahukan.perangai yang baik. kalau nak kahwin ke ape, orang nak tengok perangai koranggg. jadilah manusia yang ada gunanya pada masyarakat. itu dah lebih dari baik. dan ikut kepada apa yang kita semua tahu, bagi orang ISLAM, berwudhu' tuu dah boleh buat korang berseri seri muka selalu. tak perlu membazir, betulkan saja diri korang, dan korang akan jadi cantik semula jadinya. Tuhan jadikan semua umatnya itu sama. dan, tak payahlah nak lebih dari orang lain, kalau cakap pasal jodoh, semua orang dah tertulis jodohnya, tak payah berusaha sangat. yang penting, hati. (: done with today ! thats it from MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment