im a kampung boy

Tuesday, March 29, 2011

menari buat kite berpeluhhhh.

Assalamuaikum wbt. hello readers, today is a bright day. so lets exercise!! yeah! hahah, okay, baling aku dengan kasut sport kesayangan korg bersaiz 8 atau 9 supaya aku leh pakai. hahahaa, hari ni aku dalam mood bersukan sebenarnya, rasa nak berlari je. lepas tuu, memang aku ni kaki tgh sehat pulak. demmmmmm -.-" lari topik aku hari ni. so, korang penah dengar pasal tarian poco poco tak? alahhhh, yang diorang menari masa kak limah ceciter nyanyi enjit2 semukk tu. haaaaaa. dulu kerajaan kan sarankan org berisi buat poco poco selalu? sebab, untuk kesihatan?? aahahhaa. jadi, tadi aku terserempak dengan satu artikel ni, sila sila.


boooooooooooooooooooooooo!


hahahaha, actually, im also not into this poco poco thing. but after reading this letter of fatwa, i felt like our islamic fatwa, is getting more ridiculous. i dont know. im not an Islamic expertise or whatever. but, this seems very nonsense. fatwa said that doing poco poco is something similar to Christianity. so? i dont get it? isn't supposed to be a sport? once our nawaitu is sport, its supposed to be just sports. 


hanya nak keluarkan peluhh je. aku rasa, poco2, niat nak bersukan, bukan nak menyembah apa2. selagi niat kau nak keluarkan peluh, aku rasa itu okay je. bukannya kau menyanyi2 ape yang ada dalam bible tuu masa kau berpoco2? kalau kau nak kata dengan buat macam tuu je, kite dah macam org christian, kenapa bila kite sujud solat diorg tak kata macam cina sembah bala?? tak masuk akallll. jawapannn? sebab masa solat, kite berniat untuk sembah ALLAH SWT. same goes. mase kite nak berpoco2, kiter berniat nak kuruskan atau sihatkan badan.


kalau semua nak ikut fatwa, aku rasa, malaysia dah takleh bukak bank. loan bank sume harammm jackkk. sebab apa?? islam haramkan riba' (interest). tak ke kau wat loan kete kat bank, diorang mkan riba'? tsk tsk tsk. alasan?? itu untuk kepentingan negara. jadi?? yang haram tetap haram pakcikkk. entahlah, tak faham bende kecik, hebah2kan. bende besar, diam diamkan? ni hanyalah MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment