im a kampung boy

Monday, March 21, 2011

makanan rnr yang LOSER !

assalamualaikum wbt. baiklah, lupe untuk bagitahu, gua mang rest hari sabtuuu. jadi blog guaaa mang takde update lah hari sabtu. jadi hari ni gua pergi berjalan. macam macam benda aku dapat. bila aku *moov* ni cakap macam macam, means memang macam macam lah tuu. jadi, first of all, okay, aku rase aku kena food poisoning. jadi aku pun macam flashback habis habisan memori makanan aku. bukak fail demi fail, baru aku jumpa, fakta dimana aku hanya makan sedikit makanan di sebuah hentian rehat dan rawat. sekarang aku macam nak sokonglah pernyataan tu. aku rehat situ, akhirnya, aku yang terpaksa dirawat!! gila win-lose situation!


jadi, tolong bagitahu aku, apa motif korang buat tempat rehat camtu, kalau tak bersih ke , or the food was fully contaminated? motif?? bak kata BLOG SERIUS , ini sangat membuatkan aku terasa di senggama mindakan apabila aku berfikir motif tempat rehat tidak selamat. fishy ye disitu. sangat WTF?? aku sampai chitbrix melampau lampau, segala peluh jantan betina bermain di pipi aku tadi. siowwww. lagi satu, kerajaan mahupun PLUS tu, dah boleh bagi tender tender tu kepada orang orang melayu yang akan meniaga. bukan bagi indon indon meniagakan. kat situ je dah buat aku macam.. EUWWWWWW.


hesh, done about the R&R, next, i went to NILAI today. so, after 30 minutes of this look and look situation, i bumped into a jersey store. i wanted to buy a MALAYSIAN yellow jersey. okay,memang prefer sangat jersey Malaysia yang warna kuning, far more winning than those blue ones. But, i care less bout the colour, at least i was there for MALAYSIAN team jersey. so, as i was looking at some of the jersey, there's a family of an adult men, women, and three kids. a couple of boys, and a girl. so, they were buying jerseys there. who cares???? i thought i heard the chinese apek said "u mau jersey ka boss? banyak jersey sini, local punye ade, EPL punye ada. sukati u pilih saja." and i decided to pick a shirt, and make a name behind of it. yeah, it cost me some sum of money, but i guess it was worth it.


tapi mmg bukan blog akulah kalau semua situasi di atas , tiada apa yang menarik perhatian aku. sebenarnya, anak dia nak jersey malaysia. yang aku bengang, kau orang tahu bapak dia cakap apa?? "tak payah sokong Malaysia tu dek, bukan bagus main pon, meh abh belanja LIVERPOOL" FFFFFFFFFFFISH? tak payah sokong MALAYSIA TU dek eh? jadi kau INDON kah? sesungguhnya, aku macam nak pergi kat pakSIK tu dan suruh dia nyanyi lagu Negaraku je, bagi die ingat balik die uh MALAYAN. *kalau nak ingat ISLAM mengucapkan, nak ingat MALAYAN nyanyi Negarakulah*  seriussssssss membuat aku membulukan segala yang terbulu. apekahhhh org tua ni?? kau taknak sokong sudah. kau nak ber epl atau ber Barclay jadah sume hak kau, tapi tak perlu cakap begituu! -.-"


hesh, im madly deeply angry at that time.


jadi sebenanye aku ada tip tuk korg sikit. ini untuk makcik2 jugak. sebenanye, mak aku g nilai hari ini. beli bunga. okay. tip apa aku nak bagii??


ANDA MINAT BERKEBUN? suke tgk bunga cantik2? tapi korg cam malas nak siram atau takde masa jadah kan? suka depan umah korang banyak bunga? buat org kampung *okay, gua dok kampung je* fikir yang korg rajin bercucuk bunga?? okay mudah. ade sikit step.


pergi nilai, beli bunga tipu *plastik* dan pasu.
balik rumah potong bunga2 tu dan gubah ikot selesa mata korang.
dan sila gantung kat luar rumah.


hahaha, ini idea mak aku. demmmmmmmmmmmm -.-" tak sangka menjadi gak die nye plan ini. aku sebenanye bagi tips ni, sebab kenkadang aku kesian kat korg2 yang suke beli bunga hidup, tapi last2 korg yang balik bunuh dia. tak bagi baja, tak siram . KESIAANNN pokok tu doe. ce korang mak korang tak bagi ubat masa sakit, and tak minum berhari hari?? tsk tsk tsk. aku rasa mesti korg pon aku layu longlai macam pokok bunga tu, itu pendapat akulah. just a simple opinion from MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment