im a kampung boy

Thursday, March 24, 2011

berpeluh peluh jari. laju menari

Assalamualaikum Wbt . hello guys. jadi kalau tgk entri yang lepas dah dua hari aku tak update entri. sila tanya aku kenapa aku tak update? haha. aku ditimpa sindrom earlysleepbutstillcan'tsleep. aku nak tido awal.penat, ngantuk, tapi bukan aku tidurpun. dah macam apa je. jadi, nak jadikan cerita, malam tadi aku sakan bergayut dengan seseorang, okay, lucky me, we were suddenly talking about this Anwar - Mahathir thing. 


jadi, aku banyak mendengar. si wanita ini sedang mempersoalkan kenapalah dalam banyak2 pemimpin parti pembangkang kenapa diorang pilih Anwar Ibrahim jadi Ketua pakatan parti pembangkang? bukan ke diorang boleh je pilih, Tuk Guru Nik Aziz, atau siapa2 lah pemimpin melayu lain. aku macam nak sokong kata kawan aku ni. bukan ke kita dah tahu Anwar Ibrahim ni dah banyak isu? kenapa pilih dia lagi? aku pun tak faham. heish ! dan aku dapat tahu cerita bahawa yang dah revealed tentang dia punya video seks itu ialah datok2 juga. apakahhhh? sangatlah politik tidak sihat. lucky to Anwar kalau dia tak bersalah, pihak mahkamah taknak dah DNA die, dorang nak amek kat barang2 masa die kat penjara dulu. itu barulah betul. WINNNNNNN. kenapalah dorang tak fikir dari awal benda ni.


tak kesah lah tentang itu. semalam juga aku pergi makan kat tempat biasa aku makan tu. aku nampak ada couple melayu ni, seronok punya seronok duduk kat belakang toilet tu, aku lalu situ sebab aku nak oncall, tetiba aku nampak lah mat dan minah ni. esh, aku taknak kondem, tapi butthurt gila bila si minah itu bertudung! eish, kak, nak meromen atau ape, hak mu, but please, mind taking off ur tudung. u look ridiculous kissing with that man with that bloody tudung. elok je aku lalu, lelaki tu dah tarik2 tangan. aku macam nak gelak je. taklah, sebab aku ni open, aku tak kisah. ala! dosa masing2, jangan cakaplah, kau ingat yang nampak alim2 kat luar tuu sume, ramai je blakang cerita dah rosak.tapi tu lah tuu. jangan lah cam hipokrit sangat.


ouh! lupa aku nak cakap sesuatu, ini tentang WORLD sikit, siiaaaa. sceptism gile bunyi cam mawi! demmmm -.-" taklah, aku mang nak cakap sal dunia sikit. mari berbicara tentang Jepun. okay okay, yang pertamanya aku adalah seseorang yang menetap kat sana. belajarlah maksud aku tu. tapi dia ada kat malaysia sekarang ni. sebenarnya, aku dengar ramai mak bapak macam bising, kenapa anak anak dia orang yang ada lagi belajar kat jepun itu masih tidak dihantar pulang (macam kes mesir dululah), cam membe aku ni plak, sampaikan hari isnin minggu depan ni, dah kene balik jepun. mengikut berita yang aku dengar lagi, air dah contaminated, pasni aku tak tahu ape lagi yang nak contaminated kat sana. 


memang aku pun sebenarnya macam pelik. kenapa kerajaan Malaysia masih nak benarkan diorang balik ke Jepun. seperti yang kita tahu, Jepun memang dah teruk. tsunami? ditambah pulak dengan NUCLEAR leak nye, aku rase, Jepun memang dahh loooseeee. tapi, kerajaan diorg masih nak gunakan rakyat pergi kerja dan untuk ekonomi, dengan berkata, keadaan masih dalam kawalan. itu yang universiti mereka pon terpaksa dibuka. ikot pandangan akulah, memanglah ada je universiti yang tak terlibat dengan tsunami, but lets talk about radiation. tahu tak sepantas mana radiation nuklear boleh merebak??


"If it is borne by wind blown dust and small particles, then as fast as the wind, potentially. If it is direct radiation like gamma rays, then this travels at the speed of light."


 jadi kalaulah negara2 sebelah2 jepun pon dah mula takut, tak perlukah pelajar pelajar jepun tu sendiri takut? entahlah, kadang kadang itulah, kerajaan taknak ekonomi merudum (maksud aku kerajaan jepun) tapi, diorang tak sedar, yang dorang bahayakan nyawa diorang sendiri? entahlah, mungkin ada bahagian yang aku sendiri terlepas pandang, jadi takpalah. hak masing masing untuk judge kan? ini hanyalah MY POINT OF VIEW,

No comments:

Post a Comment