im a kampung boy

Wednesday, May 11, 2011

Nama.

Assalamualaikum Wbt. hello kepada semua readers. terima kasih datang lagi. hari ni aku seperti biasa nak bagi korang tahu tentang sesuatu yang datang dari pendapat aku. Nama. tajuk aku cukup ringkas hari ini. seringkas satu satunya benda yang menghantui hidup aku sekarang.


kalian pernah arah pada seseorang? marah yang betul betul marah, dimana korang just tak leh nak bear dengan orang tu lagi. sampai kalau kalian anmpak je muka die, kau orang rasa. lebih baek die mati. lebih baik dia takda. lebih baik kalian tak kenal dia. pernah? aku yakin semua orang pernah merasai keadaan itu. kan? okaylah. aku bukan nak cakap pasal itu. aku nak cakap pasal panggilan. panggilan apakah? bukan panggilan hangit ye kawan kawan. tidak. panggilan yang kalian sering semburkan pada orang yang kalian marah.


aku yakin semua pernah marah dan kata "eh aku harap kau dah mampus awal awal lah!" "budak kampung" "selekeh!" "kecik kecik taknak maut, dah besar nyusahkan" "anak pungut" "bast**rd" kan? aku tahu mesti ada yang pernah cakap begitu depan depan orang yang kalian tak suka tu. kan? tak kesah, sama ada pada kawan, lawan, keluarga mahupun siapa sahaja. aku tahu kalian rasa puas berbuat begitu. tapi kalian patut tahu sesuatu,


orang yang menerimanya, yang dipanggil dengan nama nama itu, takkan tersenyum riang kawan kawan. dia tak kan datang patah balik kat kalian dan kata terima kasih dengan ikhlasnya. mungkin dia akan kata terima kasih dengan nada paling down.  jangan. sila jangan panggil orang dengan nama. stop giving people names. IT HURTS. tak kesah sejahat mana dia, se tak berguna mana beliau, jangan sesekali lukakan orang seteruk itu. ini bagi aku, kau nak maki aku babi, shaiton, kau nak kata apepon, terpulang, but dont call me with such names. hati siapa yang tak hancur kalau orang panggil kau dengan nama nama begitu. its like you're not worth living. aku tahu kalian marah kat dia. marahlah sepenuh hati, pukul tumbuklah. tapi jangan panggil names. kalian tak tahu how the impact will be. its just not good. you hurt people that bad, trust me, one day you'll get hurt tooo. so, aku rasa, ini je dari MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment