im a kampung boy

Wednesday, May 4, 2011

AL FATIHAH to BIN LADEN

Assalamualaikum Wbt. jadi, semalam kita digemparkan dengan berita kematian OSAMA bin Laden. bagi yang tidak tahu siapa Osama bin Laden, beliau merupakan pejuang ISLAM yang telah mengetuai serangan 9-11 keatas WORLD TRADE CENTER dulu. dah dekat 10tahun dah aku rasa. kalau tak silap akulah. jadi, sebagai seorang yang berfikiran bebas, aku tak mahu kondem samada bin Laden ini merupakan seorang aktivis atau extremist. tak kesah lah samada dia betul dengan tindakannya meletupkan WTC itu mahupun tidak. dia pon sudah pergi menghadap Yang Satu. sampai masa nya dia akan dihitung juga. tapi, sebagai seorang umat ISLAM, dia layak mendapat bacaan AL FATIHAH seperti umat ISLAM yang lain.


setelah membaca membaca dari semalam, aku mendapat tahu, dari sumber sumber yang boleh dipercayai, bahawa bin Laden tidak dikebumikan seperti umat ISLAM yang lain, dimana, setelah dimandikan, dikafankan, dan disembahyangkan, mayat beliau telah diikat dengan pemberat dimasukkan kedalam kanvas, dan dijatuhkan ditengah tengah lautan dari sebuah aircraft carrier yang dimiliki tentera AS. 


jadi, mesti ramai yang dah macam keliru keliru ayam kenapa dia tidak mendapat pengebumian  yang sepatutnya bukan? kenapa dia diperlakukan sebegitu. heish, aku tak layak nak kata apa. siapalah aku untuk kata samada dia layak atau tak untuk mendapat pengebumian yang proper. dia hanyalah umat ISLAM biasa yang tak lari dari buat kesalahan. tapi, kalau ada siapa yang nak baca sedikit pendapat dari open-minded-er sila tekan blog obe ini. dia bagi satu penjelasan yang berlandaskan fakta dan logik.

BlogSeriusTentangOsamaBinLaden

so, aku harap korang dah baca thought obe tuu. he might be very critical. but lots of what he said, was true. entahlah, kitapon tak pasti samada betul atau tidak Oama antara yang merancang pengeboman 9-11 itu. ada rumours yang aku dengar mengatakan, pihak AS sendiri yang merancang pengeboman itu dan membalakkan ke AFGHANISTAN. entah. itu politik mereka. samada betul atau tidak, mari sedekah kan AL FATIHAH buat beliau.


AL FATIHAH.


thats all from MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment