im a kampung boy

Monday, January 2, 2012

yang ke saratus

Assalamualaikum Wbt. hello semua rakyat jelata. syukur aku sudah menjejak di tahun 2012. dan syukur, sudah post yang ke seratus. Alhamdulillah, dalam kekalutan perasaan dan kekalutan masa, aku sempat lagi untuk update blog ni. haihhh, sedang aku relax relax menunggu sang kekasih pulang, aku jumpe satu video. silalah tengok, kemudian aku akan bagi sedikit kata kata dihujung ini.



too much things i would like to state clear about this video. to be true, i am a smoker.and im also, one of those fellow who used to forget bout the origin. makes mistakes. lucky me, i don't forget fully. not that i put Him too far, but, sometimes, we forget. being forgetful, sometimes, i found myself, wandering around clueless. this is what we called being in the state of helpless. and as a normal human being, i turned to Him again when I'm in trouble. what MatLuthfi try to tell us here, is so clear.

aku takleh cakap yang aku akan berhenti merokok, tapi, aku boleh terjaga dengan video ni, untuk slow down.

im not being a sarcastic fellow, saying that im too good in religious. but, its not wrong to actually take the good parts of the video.

aku rasa apa lelaki itu rasa, hilang semua, lupa semua. tapi, kita boleh balik. tak kira macam mana perwatakkan kita. siapa kita, apa kesalahan kita, kita sentiasa boleh cari dia. memang kita banyak yang salah, tapi, Tuhan takkan buang hambanya, selagi kau tak buang Dia.

so, for my friends out there, jutaan kali pernah aku kata, Tuhan takkan duga hambanya dengan sesuatu yang tak mampu ditanggung hambanya. patah balik, renung balik. kalau kau ada masalah, kau ada kawan kawan, kau ada family, kau ada semua. kau ada Tuhan.  so thats all from MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment