im a kampung boy

Sunday, April 15, 2012

Erra bercerai?

Assalamualaikum Wbt. wahai semua pembaca MOOV, maaf, sudah lama tidak bersilat disini. sesungguhnya faktor kerja, dan peribadi agak menganggu, gua dah bleh tukar profile info, bukan lagi fulltime blogger, dah jadi part time blogger nampaknya. apa apalah tentang alasan, mmg aku dah lama sangat dah tidak menulis, blame it on me. maka, pelik sangat lah aku nak cerita pasal Erra bercerai berai. seriouslah, mmg takkan aku nak tulis hal ini. sebenarnya ini hanyalah mukadimah pemanas mata kalian. aku senanye nak cerita pasal anak Erra Fazira nih. haaa. apekah bukan?


taklah, aku terfikir tadi, Erra kan ada anak perempuan, untunglah anak beliau, sebab maknya kaya raya, i wonder, kalau budak budak besar anak beliau sekarang itu merupakan anak orang miskin, bagaimana ye?? bukanlahh, dengar cerita, yuran pengajian Universiti Pilihan nak naik macam naik gunung Kinabalu. Universiti pilihan disini adalah Universiti bernama besar seperti UPM, UM, UKM bla bla bla M. dah lama dah MOOV dengar hal nih, perihal PTPTN nak mansuhlah, apalah, inilah. ini agenda nak pilihanraya MOOV syak. jadi, mari dengar apa MOOV nye pandangan, dan sila baca sampai habis.


kenyataan ini, bukan kenyataan sarcastic, ini benar benar dan benar apa yang gua rasakan. sebenarnya, gua sokong, sokong, ehhh, sokong amat yang ter amat sangat niat kerajaan kita menaikkan yuran pembelajaran Universiti Pilihan nih. bagi aku, wajar sangat kerajaan naikkan yuran nih, semua ini dilakukan supaya pelajar di Malaysia akan lebih menghargai waktu pembelajaran mereka, kerana wang mereka yg telah dilabur disitu, dan juga, dilakukan, supaya semua anak anak menteri, akan lebih menjadi besar kepala, kerana bapak bapak mereka semakin banyak duet-takyah-belajarpon-takpe-abah-hantar-Universiti-oversea. jadi, saya sokong wahai kerajaan. bagi aku, pembelajaran anak anak Menteri ni, lebih penting, sebab nanti, anak menteri balik yang akan ganti bapak die jadi PM. kan? jadi, takpelah kalau anak org org kebun ni, belajar setakat SPM je. syukur kalau sampai SPM, nnti kalau kerajaan dah upgrade pembelajaran SPM, yuran sekolah SPM pun naik, syukurlah sampai PMR. takpe! orang MALAYSIA mmg ikut keturunan nya.. abah menteri, dh besor jadi menteri. abah menoreh, dah besor, anak jadi penoreh juga. ini lah sebab saya sokong naikkan yuran, mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi, mana tumpahnya untung kalau tak ke anak menteri.


if you can just tell me , how many brilliant kids in Malaysia come from Menteri's family?My answer in non. so why we must pay more for our study? to help them. to help them be more wiser, as earlier i said, they were the one who's going to conduct the country later on. not us. other than that Sir, i have lots of other reason to support my writing. Have you ever drove in front of any Minister house?? i think, everyone should have seen it atleast once. can't you see the house is too small for them? can't you see?? their house is the smallest of all. compared to our pondok that came from our father sweat and tears, their small house that came from their laugh and joy, is simply to small. trust me, we have to pity them. if their house is small, where should they park their Ferrari, Beemer and etc etc. we cant let those car's colour fade under the sun. let the future of our children fade under the farm. doesn't matter. we rakyat, need to sacrify. 


kalau kita tak berkorban, siapa lagi kawan kawan? siapa? banyak sangat aku nak tulis lagi, maybe esok akan ada lagi debat kedua, semangat aku nak tulis, tapi badan dah buat hal. fikir dulu points nih, betulkan aku cakap? kita kene sokong? thats all from MY POINT OF VIEW.

No comments:

Post a Comment